سامانه پدافند توپخانه ای خودکششی PGZ88 که با نام تایپ 88 نیز شناخته میشود اولین سامانه پدافند توپخانه ای تمام اتوماتیک  ارتش آزادی بخش خلق است که قابلیت درگیری با انواع هواگرد ها در ارتفاع پایین تر از 4000 متر را داراست و به عنوان پدافند کوتاه برد متحرک برای پوشش واحد های نیروی زمینی به کار میرود. علاوه بر این میتوان از این سامانه در مقابل اهداف زمینی نظیر سربازان دشمن ، خودرو های سبک زرهی و استحکامات نیز استفاده کرد. تنها تعداد کمی از این سامانه به ساخت رسیده است که عملکرد رضایت بخش آن این کمبود را جبران می کند.



ادامه مطلب...
ارسال توسط ADOLF

 

سامانه پدافند توپخانه ای خودکششی PGZ95 که تحت نام تایپ 95 نیز شناخته میشود در اواسط سال 1980 توسط موسسه مهندسی مکانیک و الکترونیک واقع در شهر شیان ‌یانگ در استان شانشی چین به طراحی و ساخت رسید.

در اواخر سال 1990 این سامانه به منظور پوشش پدافندی برد کوتاه برای واحد های زرهی نیروی زمینی ارتش آزادی بخش خلق چین به خدمت گرفته شد و در سال 1999 در مراسم رژه روز ملی چین در معرض دید عموم قرار گرفت. 



ادامه مطلب...
ارسال توسط ADOLF
بازديد : مرتبه
تاريخ : جمعه 16 تير 1391برچسب:سامانه موشکی ,MEADS,میان برد,

 

سیستم پدافند برد متوسط پیشرفته نگاه جدید ایالات متحده به بحث دفاع کوتاه برد و برد متوسط با هدف ایجاد چتر دفاعی متحرک در زمان نزدیکی به دشمن و حفاظت دفاعی کاملا قابل حمل و مدولار با قابلیت تامین نیاز ارتش ایلات متحده و ناتو به سیستمی قابل اطمینان تر از سیستم های پاتریوت ، هاک  و نایک هرکولس در کشورهای متحد و ارتش ایالات متحده ساخته شده . در واقع این سامانه نسل جدید سیستم های دفاع بالستیکی با هدف دفاع قدرتمند چند کاره و برای جنگ در قرن 21ام ساخته شده است.



ادامه مطلب...
ارسال توسط ADOLF

پیشینه 

سيستم پاتريوت (Patriot) يک سيستم دفاع هوايي موشکي هدايت شونده است که توانايي مقابله با موشک هاي بالستيک تاکتيکي، موشک هاي کروز و هواپيماهاي پيشرفته را در تمامي شرايط آب و هوايي و در هر ارتفاعي دارا است. از مهم ترين ويژگي هاي سامانه دفاعي پاتريوت وجود رادار مرکب چندکاره، هدايت تعقيب از طريق موشک، نرم افزار پيشرفته و همچنين کارکرد خودکار اين سامانه به صورت گسترده است.
پاتريوت (MIM-104) به وسيله شرکت «ريتئون» واقع در ايالت ماساچوست و با همکاري شعبه موشک ها و کنترل آتش شرکت «لاکهيد مارتين» واقع در ايالت فلوريدا ساخته شده است.
سامانه دفاع موشکي پاتريوت به طور گسترده يي در عمليات هاي انجام شده در عراق شرکت داشته و با استقرار در کويت، موشک هاي عراقي شليک شده به کويت در سال 2003 را از بين برده است. ضمن اينکه در عمليات هاي انجام شده در کويت از پيشرفته ترين نوع اين سامانه يعني PAC-3 و موشک هايي با هدايت پيشرفته تر استفاده شده بود.


ادامه مطلب...
ارسال توسط ADOLF

   

TAN-SAM یک سامانه دفاع هوایی کوتاه برد و ساخت  شرکت توشیبای زاپن می باشدو به هدف جایگزینی با سامانه های mm m51 skysweeper 75 و توپهای ضد هوایی m 15a1 37mm 12.7mm  ساخته شده و تلاش برای ساخت این سامانه به 1967 برمیگردد و سرانجام تا سال 1980 عملیاتی شد. 
موشک این سامانه دارای سرعتی حدود 2/4 ماخ و از اشعه مادون قرمز برای هدایت ان استفاده میشود . این موشک در قسمت میانی بدنه دارای 4 بال دلتایی شکل است که در هدایت موشک مفید بوده و وزن سر جنگی موشک 2و9 کیلوگرم بوده و  4 فروند بر روی یک کامیون قرار گرفته است. 


ادامه مطلب...
ارسال توسط ADOLF
بازديد : مرتبه
تاريخ : چهار شنبه 14 تير 1391برچسب:سامانه دوش پرتاب آر بی اس 70, RBS-70,

 

 

موشکی است قابل حمل توسط نفر که بر علیه هواپیماهای متخاصم در برد های کوتاه کاربرد دارد.

این موشک زمانی که در شبکه رادارهای تجسس و سیستم اعلام خطر به عنوان سلاح ضد هوایی میتواند بوسیله واحدهای پیاده نیز استفاده شود.

پیشران موشک را یک موتور سوخت جامد و یک بوستر جامد تشکیل می دهد . بوستر در مقر لوله ای موشک روشن و باعث می شود موتور اصلی به جلو حرکت نماید .

 

 



ادامه مطلب...
ارسال توسط ADOLF

 http://www.qodsna.com/UserFiles/Image/emad/partab1.jpg

سیستم دفاع ضد موشکی " گنبد آهنین " ساخت سیستم های دفاعی پیشرفته رافائل اسرائیل برای مقابله با راکت های غیر هدایت شونده ی پرتابی از غزه است. گنبد آهنی یک سامانهٔ دفاع زمین به هوای توسعه‌داده‌شده توسط اسرائیل است. این سامانه قادر است با موشک‌های کوتاه‌برد (تا 70 کیلومتر) در هر شرایط آب‌وهوایی درگیر شود. این سیستم برای مقابله با موشک‌های شلیک‌شده توسط شبه‌نظامیان در لبنان و فلسطین توسعه داده شده است.



ادامه مطلب...
ارسال توسط ADOLF

پدافند در ارتفاع پایین ، مسئله ای است که امروزه بسیار به آن اهمیت داده می شود. جنگنده های پایین پرواز ، هلیکوپترها و موشک های کروزی که برای مخفی کردن خود از دید رادار ، در ارتفاع پایین پرواز می کنند می توانند بدور از چشم رادار ، وارد حریم هوایی هر کشوری شوند. زنجیره پدافند شامل حلقه های بسیاری می شود که یکی از این حلقه ها ، پدافند در ارتفاع پایین است.
ارتش امریکا برای نیل به این هدف طی 3 دهه گذشته ، از دو سیستم پدافند موشکی در ارتفاع پایین استفاده کرده است که شامل موشک کتف پرتاب استینگر و سیستم موشکی نیمه سنگین خودکششی MIM-72 ملقب به چاپارل می باشد. MIM-72 چاپارل ، یک سیستم پدافند هوایی متحرک کوتاه برد ساخت امریکاست. 



ادامه مطلب...
ارسال توسط ADOLF

 

تاریخچه: 
میسترال یک سیستم دوش پرتاب ( MANPADS ) دفاع هوایی برد کوتاه و خیلی کوتاه است که قابل نصب بر روی انواع پلت فرم ها نظیر خودرو , شناور های سبک و سنگین و هلیکوپتر می باشد . کار های مقدماتی و توسعه ی پروژه ی STACP با نام Mistral در سال 1974 توسط فرانسه آغاز گردید . 
شرکت Matra در ابتدا به عنوان طرف اصلی قرارداد توسعه ی میسترال در سال 1980 شناخته شد و پس از آن BAE Dynamics ( در حال حاضر ماترا و BAE Dynamics در مجموع MBDA خوانده می شود ) , ماترا آیرواسپشیال ( EADS ) و Alenia Marconi Systems نیز به این طرح پیوستند و در نهایت میسترال در سال 1989 و پس از 15 سال به تولید انبوه رسید و وارد خدمت گردید . 


ادامه مطلب...
ارسال توسط ADOLF

 

موشك ضدهوایی FIM-43 موسوم به Redeye ، اولین سیستم دفاع هوایی قابل حمل شخصی (MANPADS) محسوب می‏شود كه وارد خدمت در نیروی زمینی ایالات متحده و سپاه تفنگداران نیروی دریایی شده است و دقیقن پدر موشك سیستم دفاع هوایی شخصی امروزی، یعنی استینگر می‏باشد. 

به سال 1948، ارتش ایالات متحده به دنبال یك سیستم دفاع هوایی موثر و قابل حمل به وسیلهء سربازان می‏گشت، زیرا مسلسلهای ضدهوایی كالیبر 50 میلی‏متری، دیگر در برابر هواپیماهای جت سریع‏السیر و پرقدرت، موثر نبودند. در آن زمان، چندین سیستم ضدهوایی مبتنی بر موشك یا مسلسلهای ضدهوایی، مورد آزمایش قرار گرفتند اما هیچكدام نتوانستند نظر مساعد مقامات را جهت تولید انبوه بدست آوردند. 
بین سالهای 1955 تا 1956، كمپانی Convair مطالعاتی را بر روی سیستم ضدهوایی سبك وزن، قابل حمل و آشیانه‏یاب حرارتی، آغاز نمود. به تاریخ نوامبر 1956، حاصل مطالعات این شركت منجر به تولید موشك ردآی یا چشم قرمز گشت. (چشم قرمز، بدین جهت كه یك هدف‏یاب حساس به حرارت به رنگ قرمز در نوك این موشك، تعبیه شده بود.) بلافاصله این موشك، توسط نیروی زمینی و سپاه تفنگداران نیروی دریایی ایالات متحده به خدمت گرفته شد. 

 



ادامه مطلب...
ارسال توسط ADOLF

 

موشك QianWei-1 يا QW-1 و يا با نام صادراتي آن Vanguard 1 ،‌ از سري موشكهاي دوش پرتاب سطح به هواي نسل دوم ساخت چين، با قابليت درگيري از همه سمت،‌ جستجوگر مادون قرمز،‌ با قابليت شليك كن و فراموش كن، بوسيله كارخانه 119 شركت صنعتي و علوم هوا- فضاي چينCASIC ،‌ واقع در شنيانگ از ايالت Liaoning (كه با نام Shenyang Hangtian Xinle Ltd هم شناخته ميشود) ساخته شده. QW-1 براي اولين بار در نمايشگاه هوائي فارنبروي انگليس در سال 1994 به نمايش درآمد. مقامات نظامي چين مدعي هستند كه ونگارد-1 از موشكهاي FIM-92A استينگر آمريكائي در حداكثر برد موثر، قابليت رهگيري جستجوگر هدف و سر جنگي عملكرد بهتري دارد. ونگارد-1 همچنين توسط پاكستان تحت ليسانس با نام Anza MK-2 توليد ميشود. 



ادامه مطلب...
ارسال توسط ADOLF

 

 

سیستم دفاع هوایی  آمرام سطح پرتاب  Raytheon  موشک  شلیک کن- فراموش کن آمرام, یک رادار نظارت, یک مرکز توزیع آتش و لانچر های آمرام را بکار می برد.
در آوریل سال 2001 , یگان تفنگدارن ایالات متحده امریکا کمپانی Raytheon  را مقرر داشت که یک قراداد برای توسعه ی  سیستم جنگ افزاری ارتفاع کوتاه مکمل CLAWS اجرا کند.SLAMRAAM با عنوان سیستم تسلیحاتی  ارتفاع پایین  مکمل (CLAWS)  نیز شناخته می شود که دفاع موثر را بر علیه موشک های کروز پرواز کننده در ارتفاع پست و هواپیماهای بدون سرنشین ارائه می کند.این سیستم قبلا"  توسط ارتش های نروژ و اسپانیا بکار رفته بود و به تازگی مورد استفاده ارتش ایالات متحده و یگان تفنگداران دریایی قرار گرفته است.

 



ادامه مطلب...
ارسال توسط ADOLF

موشک استینگر یکی از موشکهای دوش پرتاب هدایت شونده است که توسط ایالات متحده امریکا برای درگیر شدن با اهداف پرنده که در ارتفاع پایین پرواز کرده و نیروهای پیاده را تهدید می کنند تولید شده است . 
این موشک انداز با استفاده از جستجوگرهای مادون قرمز بر روی گرمای ناشی خروجی های اگزوز اهداف پرنده قفل شده و می تواند هر شیء پرنده را در فاصله کمتر از 11000 پا مورد هدف قرار دهد. 
کارآیی فوق العاده این موشک انداز موجب گردیده که واحدهای زمینی ارتش ایالات متحده در تمام درگیری های خود از آن بهره ببرند. 
همچنین تعدادی از گروههای تروریستی نیز برای هدف قرار دادن هواپیماهای مسافربری از آن استفاده کرده اند. 
این موشک انداز که نام کارخانه ای آن FIM-92A میباشد بمنظور دفاع از نیروهای زمینی در برابر حملات هواپیماها و هلی کوپتر های پرواز کننده در ارتفاع پایین طراحی شده است.و توانسته نگرانی نیروهای زمینی را از بمباران هواپیماها و هلی کوپترها که معمولا موجب وقفه در حرکت ستونهای نظامی می شوند را بر طرف نماید.



ادامه مطلب...
ارسال توسط ADOLF

 

اسکای شیلد یک سیستم دفاعی پیشرفته در برابر اهداف ارتفاع پست می باشد که توسط شرکت اورلیکن سوئیس طراحی و ساخته شده است.
اورلیکن از سال ۱۹۹۹ به تملک راین متال آلمان درآمده و با عرضه اسکای شیلد یاد توپهای معروف ۳۵ میلیمتری ضدهوایی خود را دوباره زنده کرده است. اسکای شیلد مدافعین را قادر می سازد تا یک منطقه حساس را در برابر انواع هواگردهای مافوق صوت، زیرصوت، هلیکوپترهای هجومی، پهپاد و گلوله های توپ باهوش حفاظت کند.
 


ادامه مطلب...
ارسال توسط ADOLF

  

تانک پدافند هوایی گپارد ساخته شده در کارخانجات کراوس – مافی وگمن KMW در مونیخ آلمان میباشد که در نیروهای مسلح کشورهای بلژیک ، هلند و آلمان عملیاتی شده است.

۴۳ دستگاه توپ پدافند هوایی خودکششی گپارد مازاد بر نیاز ارتش آلمان ، از سوی این کشور به نیروهای مسلح رومانی اهدا شد . اولین دستگاه از این هدیه گران قدر در نوامبر ۲۰۰۴ تحویل شد .
این خودرو با سامانه مهار آتش ، سنسورهای کشف و ردیابی هدف در هر شرایط آب و هوایی و توپهای خودکار پر قدرت ، یکپارچه شده است . نقش این خودرو در میان نیروی های ناتو شامل حفاظت از تاسیسات کلیدی ، واحدهای رزمی و نیروهای در حین حرکت و یا مستقر در میدان نبرد میباشد .


ادامه مطلب...
ارسال توسط ADOLF

سامانه پدافند اسپايدر حاصل همکاري شرکت جنگ افزار سازي رافائل و صنايع هوايي اسرائيل است.اين سامانه دو موشک پيتون ـ5 و دربي به کار مي گيرد و نام آن نيز از روي اين دوموشک تعيين گشته است.

اين سامانه براي نخستين بار درنمايشکاه هوايي پاريس در سال 2005 به نمايش گذاشته شد.هنوز هم آزمايش هايي بر روي اين سامانه در حال انجام است تا از کارآيي آن اطمينان يافته و در صورت امکان توانايي هاي آن را گسترش داد.
اسپايدر يک سامانه سطح به هواي واکنش سريع است که مي تواند هواپيماها، بالگردها، پهپادها و جنگ افزارهاي هدايت شونده ي دقيق را شناسايي، ردگيري و نابود کند.اين سامانه مي تواند به خوبي از تأسيسات مهم و نيروهاي ثابت و سيار محافظت کند.اسپايدر توانايي درگيري در تمام زوايا (360 درجه)را دارا است.اگر موشک آماده ي شليک باشد،پس از شناسايي و تأييد هدف تنها به 5 ثانيه زمان براي شليک نياز دارد.برد مؤثر اين سامانه از 1 تا 15 کيلومتر و ارتفاع درگيري آن نيز از 20 متر تا 9 کيلومتر است.اين سامانه توانايي انجام عمليات در شب و روز و در هرگونه شرايط آب و هوايي را دارد.همچنين با اين سامانه مي توان چندين هدف را هم زمان شناسايي، ردگيري و نابود ساخت.


ادامه مطلب...
ارسال توسط ADOLF

ا

اونجر را می توان بر ضد تمامی اهداف پایین پرواز همچون بالگردها و هواپیماها بکار برد. این سیستم همچنین دارای یک سیستم جلو نگار فرو سرخ FLIR می باشد که این امکان را به کاربر می دهد که به صورت غیر فعال هدف پرنده را کشف کند. این سیستم از آنجایی که  اونجر فاقد رادار می باشد از اهمیت بسیاری برخوردار است. این FLIR  به اونجر این کمک را می رساند که هدف را به وسیله سیستم فروسرخ کشف و اطلاعات هدف به کامپیوتر به صورت خودکار لانچر را به طرف هدف برگردانده و در زمان مناسب بعد از قفل شدن موشک ها بر روی هدف موشک را به طرف هدف شلیک می کند.



ادامه مطلب...
ارسال توسط ADOLF
بازديد : مرتبه
تاريخ : پنج شنبه 1 تير 1391برچسب:آشنایی با جنگنده میگ-23,mig-23,جنگنده,هواپیما,

 

میگ 23 با نام روسی Микоян и Гуревич МиГ-23 ساخت کمپانی میکویان گروییچ  جنگنده بال متغیری است که در اتحاد جماهیر شوروی ساخته شد.

برسی ها نشان میدهد که جنگنده متعلق به نسل سوم هواپیماهای جنگنده است،جنگنده ایی که در طول با جنگنده تولید شده  پیر وکهنه کار روسیه یعنی میگ-25 فاکس بت مشابه است

میگ-23 اولین جنگنده تولید شده در روسیه بود که مجهز به رادار های look-down/shoot-down بود.

 

 



ادامه مطلب...
ارسال توسط ADOLF
آرشيو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبي
تقويم
وضعيت آب و هوا
لينک
------------------------------ ******* ------------------------------
+ strUrl +